Unisport med på laget som har utviklet ny landslagsdrakt for fotballandslagene

Norges Fotballforbund (NFF) har utviklet den nye drakten sammen med Nike, men også samarbeidspartner Unisport har vært en del av teamet som har arbeidet med drekten i to år.
Ada Stolsmo Hegerberg i den nye landslagsdrakten. | Foto: Unisport/PM
Ada Stolsmo Hegerberg i den nye landslagsdrakten. | Foto: Unisport/PM

Den 21. mars kan drakten kjøpes utenfor Unisports sine nye lokaler på Karl Johan. Butikken har egentlig sin åpningsuke første uken etter påske.

– De to norske seniorlandslagene er råsterke merkevarer, og det at vi i Unisport får være med å utvikle dette videre er fantastisk spennende for oss. Det er definitivt verdt å snikåpne butikken litt før tiden for dette, og det var ikke vanskelig for oss å si ja til noe slikt, sier Henrik Brosø, salgssjef i Unisport Norge, i en pressemelding.

Ifølge Jan Ove Nystuen, leder merkevare i NFF, er drakten den mest høyteknologiske drakten noe norsk fotballandslag har tatt i bruk.

– Detaljer helt ned på mikronivå sørger for at drakten skal være best mulig å bruke i all slags vær. Dette blir gjort mulig gjennom Nike sin nyeste teknologi, Dri-Fit ADV, sier Nystuen.

HandelsWatch har tidligere i år omtalt at fotballbutikken Unisport i vår åpner sin aller første fysiske butikk i Norge.

– Vi er et rendyrket fotballkonsept, så bare der skiller vi oss ut. I Oslo sentrum er det ingen andre som tilbyr det vi tilbyr, sa Brosø til HandelsWatch den gang.

Meld deg på HandelsWatch nyhetsbrev her.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også