Salget av alkoholfritt øker for dagligvarebransjen
Sammenlignet med i fjor har salget av alkoholfritt øl økt med omtrent 30 prosent i Rema 1000-butikkene, bekrefter kategori- og innkjøpsdirektør Arild Blindheim, ifølge NRK.
Norgesgruppen, med blant annet Kiwi og Meny i porteføljen, har også økt salget av alkoholfrie drikker.
Halvor Bing Lorentzen er samfunns- og myndighetskontakt i Vinmonopolet, og han sier at salget av alkoholfritt har økt med 20 prosent sammenlignet med i fjor.
En uke før jul kommenterte Lorentzen også det økte salget av alkoholfri drikke.
– Vi ser to trender. Det er økende interesse for alkoholfritt, samtidig som det er økende salg av lett og lyst, sa han til NTB den gang.
I stedet for rødvin, brennevin og sterkvin, velger flere musserende hvitvin og alkoholfrie produkter.
Relaterte artikler
Vinmonopolet forventer storsalg
For abonnenter