Både Lekia og Ringo felt i MFU-klager

Begge leketøyskjeder forsikrer om at de vil være mer aktsomme i sin markedsføring fremover.
BRUDD: Lekebutikkene brøt retningslinjene for markedsføring av mat og drikke mot barn da de kjørte reklame for energidrikken Prime på Tiktok, mener Matvarebransjens Faglige Utvalg. | Foto: Carlos Osorio / NTB
BRUDD: Lekebutikkene brøt retningslinjene for markedsføring av mat og drikke mot barn da de kjørte reklame for energidrikken Prime på Tiktok, mener Matvarebransjens Faglige Utvalg. | Foto: Carlos Osorio / NTB

Leketøysbransjen har denne våren fått mye oppmerksomhet for gjentatte brudd på Matbransjens Faglige Utvalgs (MFU) retningslinjer, og Lekia og Ringo (Nordic Toy Team) har fått nye merknader om brudd den siste måneden for markedsføring spesielt rettet mot barn. 

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til HandelsWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Foto: Berit Roald

    Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

    Les også