Dette vil sjefen gjøre med XXL

Freddy Sobin vil endre XXL for å tjene penger igjen.
Foto: XXL
Foto: XXL

– Retail handler om prioriteringer hver eneste dag. Nå vet alle ansatte hva vi skal rangere høyest, sier Sobin til Finansavisen.

HandelsWatch har tidligere skrevet at XXL vil finne tilbake til suksessformelen fra starten, da selskapet vokste. 

XXL’s kommunikasjonsdirektør Jan Christian Thommesen sa i august at strategien for XXL framover vil være «reset» (tilbakestille) og «rethink» (tenke nytt).

– Noe av suksessen til XXL har vært at man har vært for folk flest. XXL har vært veldig sterke på å starte produkttilbudet på lavere og medium prispunkter og verdi for pengene. Man har ikke satset like bredt på det som er premium prispunkter og nisje, vi skal være for massemarkedet, sa Thommesen til HandelsWatch.

Sobin har 11 punkter han vil gjennomføre for å redde selskapet. De tre øverste er reset av sortimentet, blant annet å få fart på Storberg-samarbeidet. Han vil sikre varetilgjengelighet på nett og i butikk, og forbedre driften i butikkene. I tillegg har han ni andre punkt han løfter fram i intervjuet med Finansavisen.

– Vi har vært gjennom en tøff periode, men jeg er overbevist om at hvis vi følger planen vi har lagt, som vi selvfølgelig skal gjøre, kommer dette til å gå bra igjen, sier han.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også