Ny Vipps-knapp – spår slutten på kundeklubb-spam i innboksen
Knappen som Vipps lanserer heter «Fordeler», og med funksjonen skal medlemmene selv styre hvor mye informasjon de skal motta.
– Dette blir et vendepunkt for hvordan butikker kan kommunisere med kundene sine. Med «Fordeler» i Vipps er kunden få tastetrykk unna å bruke fordelene sine når de er butikken for å handle. Du trenger heller ikke lenger å huske hvilke kundeklubber du er med i. Oversikten ser du i Vipps. Det gjør at SMSer og e-poster om kundeklubber lever på lånt tid, sier kommersiell leder Vegar Heir i Vipps, i en pressemelding.
Heier mener at butikkene kan få en kraftfull rekrutteringskanal for å tiltrekke seg nye medlemmer. Per i dag er det 14 kundeklubber som er synlige i Vipps, inkludert Power, XXL, Life, Stormberg og Interflora. Ifølge Vipps-sjefen er flere aktører på vei inn i det som foreløpig er en pilotfase.
Videre opplyser Vipps at de foreløpige resultatene fra piloten er lovende, selv om tallene varierer noe mellom butikkene.