Ny Vipps-knapp – spår slutten på kundeklubb-spam i innboksen

I fremtiden blir det slutt på SMS og e-poster fra butikker som lokker med rabatter og fordeler, håper Vipps.
NY KNAPP: I fremtiden blir det slutt på SMS og e-poster fra butikker som lokker med rabatter og fordeler, håper Vipps. | Foto: Vipps
NY KNAPP: I fremtiden blir det slutt på SMS og e-poster fra butikker som lokker med rabatter og fordeler, håper Vipps. | Foto: Vipps

Knappen som Vipps lanserer heter «Fordeler», og med funksjonen skal medlemmene selv styre hvor mye informasjon de skal motta.

– Dette blir et vendepunkt for hvordan butikker kan kommunisere med kundene sine. Med «Fordeler» i Vipps er kunden få tastetrykk unna å bruke fordelene sine når de er butikken for å handle. Du trenger heller ikke lenger å huske hvilke kundeklubber du er med i. Oversikten ser du i Vipps. Det gjør at SMSer og e-poster om kundeklubber lever på lånt tid, sier kommersiell leder Vegar Heir i Vipps, i en pressemelding.

Heier mener at butikkene kan få en kraftfull rekrutteringskanal for å tiltrekke seg nye medlemmer. Per i dag er det 14 kundeklubber som er synlige i Vipps, inkludert Power, XXL, Life, Stormberg og Interflora. Ifølge Vipps-sjefen er flere aktører på vei inn i det som foreløpig er en pilotfase.

Videre opplyser Vipps at de foreløpige resultatene fra piloten er lovende, selv om tallene varierer noe mellom butikkene.

Meld deg på HandelsWatch nyhetsbrev her.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Foto: Berit Roald

Forbrukertillit holdt seg stabil i juni

Les også