Reitan-eide Uno-X Mobility har tatt ut Tour de France-troppen
I januar mottok Uno-X Mobility, som er en del av Reitan Retail, nok en invitasjon til Tour de France. Nå har Uno-X Mobility presentert laget sitt før sykkelrittet som innledes i Firenze i Italia 29. juni.
– Laget ble godt lagt merke til under fjorårets Tour de France, og leverte hele 11 topp ti-plasseringer. Vi har nå satt sammen et lag som vi mener kan ta et nytt steg opp fra fjoråret, sier General Manager i Uno-X Mobility Cycling, Thor Hushovd, i en pressemelding.
Største scenen
Ole Robert Reitan, administrerende direktør i Reitan Retail, er i år enda tettere på sykkelsatsingen, som styreleder i driftsselskapet bak laget.
– De sportslige resultatene i vårsesongen viser at Uno-X Mobility hører hjemme på den største scenen i sykkelsporten. Vi er klare for å vise verden hva vi er laget av, og jeg gleder meg skikkelig til å følge med på årets Tour de France, sier Ole Robert Reitan.
Del av forretningsstrategien
Sykkelsatsingen er en integrert del av forretningsstrategien i Reitan Retail, ifølge Reitan.
– Sykkelsatsingen er et symbol på den omstillingen vi er i gang med, til en fremtidsrettet aktør som legger til rette for mer bærekraftige valg – hjemme, på farten og langs veien. På samme måte som vi har giret om og satser fullt på elektrifisering av både privatbil- og tungbilmarkedet, så har også sykkellaget tatt et nytt sportslig steg. Målet er uten tvil at vi skal stå øverst på pallen på minst én etappe i Tour de France i år, sier han.