Coop Norge vant gull for pinnekjøtt fra egen merkevare
Henriettes pinnekjøtt er et av dagligvarekjedens Coop Norges egne merkevare (EMV), som det har vært stor debatt rundt i år.
– Det er utrolig stort for oss at Henriettes pinnekjøtt urøkt får gullmedalje for tredje NM på rad og i tillegg topper det med den gjeve norgesmestertittelen, sier Dorthe Gill Brudvik, direktør for egne merkevarer i Coop Norge, i en pressemelding.
Henriettes pinnekjøtt urøkt vant gullmedalje og norgesmestertittelen. Coop vant også gullmedalje for fire andre kjøttprodukter, seks sølvmedaljer og tre bronsemedaljer.
Ifølge Brudvik er konkurransen hard, med 500 produkter påmeldt.
– Å få med seg 14 medaljer og en norgesmester-tittel hjem er knallsterkt og bygger stolthet i egen organisasjon, sier Brudvik.
NM i kjøttprodukter er en konkurranse som arrangeres årlig av Kjøtt- og fjørfebransjens Landsforbund. Hvert annet år det fokus på henholdsvis grill- og julemat. I år var det julemat og pålegg med i konkurransen.
I år var 562 produkter fra 60 kjøttprodusenter påmeldt konkurransen som fant sted på Oslo Event Hub. Dommerpanelet, som består av rundt 20 uavhengige fagfolk med lang erfaring fra kjøttfaget vurderer de påmeldte produktene på råvare, utseende, lukt, smak og konsistens.